top of page
Moked-Emun-50-1024x683.jpg

בקרה על חברת הניהול

מדוע חשוב לבצע ביקורת על חברת הניהול?

כאשר בעלי נכסים ושוכרים אינם מכירים לעומק את תחום ניהול ואחזקת מבנים, הם מתקשים לפקח על תפקודה של חברת הניהול בצורה יעילה. חוסר ידע זה עשוי להוביל לבחירת חברות ניהול המציעות מחירים נמוכים ולא ריאליים, שאינן מספקות את השירותים הנדרשים ברמה המקצועית הנדרשת. תוצאה של בחירה כזו עלולה להיות אי-ביצוע תחזוקה שוטפת, הזנחת מערכות תשתית חיוניות, ואי-עמידה בתקנים המחייבים.

ביצוע ביקורת מקצועית על חברת הניהול מאפשר לבעלי הנכסים לוודא שהחברה עומדת בהתחייבויות שלה בהתאם להסכם שנחתם. ביקורת זו יכולה לגלות בעיות בזמן אמת, לוודא שהשירותים ניתנים ברמה גבוהה, שהמערכות מתוחזקות כראוי, ושכל הדרישות והתקנים מתקיימים. בכך, ניתן למנוע נזקים מיותרים ולשמור על ערך הנכס לאורך זמן.

הביקורת מבטיחה ששרמן ניהול מספקת את התמורה המלאה עבור ההשקעה בניהול מקצועי ומתחזקת את הנכס בצורה מקצועית, יעילה ואחראית, בין אם מדובר בבנייני משרדים, מרכזים מסחריים או מתחמים עסקיים.

Revewing Graphs

הצורך בביצוע ביקורת על חברת הניהול בבניין

כיום פועלות בישראל מאות חברות ניהול ואחזקת מבנים, כאשר רבות מהן פועלות ללא פיקוח ממשלתי או תקנים מחייבים. היעדר הרגולציה מאפשר לכל חברת ניקיון או איש תחזוקה לקרוא לעצמם חברת ניהול מקצועית, למרות שחסרים להם הידע, המיומנות וההבנה הנדרשים כדי לתחזק נכסים מסחריים ובנייני משרדים בצורה נכונה. כתוצאה מכך, רבים מהמבנים בישראל אינם מתוחזקים כראוי, במיוחד בכל הנוגע למערכות הנדסיות חיוניות ותשתיות חירום שנסתרות מעיני בעלי הנכסים והשוכרים אך קריטיות לתפקוד בטוח ויעיל של המבנה.

תחזוקה לקויה של מערכות אלו, הנדרשות לשעת חירום ולתפקוד יומיומי, מובילה לא רק לתקלות שוטפות בטווח הקצר, אלא גם לכשלים חמורים בעתיד שעלולים להשפיע על ההמשכיות העסקית. הדבר יוצר עלויות נוספות לבעלי הנכסים ומביא למחלוקות מול נותני השירות. בהיעדר ביקורת מקצועית על פעולות חברת הניהול, לא ניתן לוודא שהמערכות אכן פועלות בהתאם לדרישות החוק והתקנים הנדרשים.

לכן, קיים צורך ממשי בביצוע ביקורת שוטפת על תפקוד חברת הניהול. ביקורת זו תוודא שהחברה אכן מקיימת את כל התחייבויותיה כלפי בעלי הנכסים ומבצעת את כל הבדיקות והתחזוקה הנדרשת. שרמן ניהול ואחזקת מבנים מאמינה כי תהליך הביקורת הוא חלק בלתי נפרד מניהול תקין ומקצועי של נכסים מסחריים ובנייני משרדים. באמצעות פיקוח נכון על חברת הניהול, ניתן להבטיח שהמבנה מתוחזק ברמה גבוהה, ולמנוע בעיות עתידיות.

לצערנו, אנו נתקלים במקרים רבים של תחזוקה לקויה במבנים שלא נוהלו בצורה מקצועית. לדוגמה, מצאנו רכזת גילוי אש כבויה לחלוטין במגדל דירות שניהלנו, ובבניין אחר גילינו שמאגרי המים לא עברו חיטוי תקופה ארוכה, בניגוד לתקן הנדרש. אלו הם רק כמה מקרים הממחישים את החשיבות של ביקורת על חברת הניהול והצורך בה כדי לשמור על הנכס ועל בטיחות המשתמשים בו.

שרמן ניהול מציעה שירותי ביקורת לחברות ניהול בניינים

שרמן ניהול ואחזקת מבנים הוקמה במטרה לחולל שינוי משמעותי בתחום ניהול ואחזקת מבנים בישראל, עם דגש על סטנדרטים גבוהים ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות. המטרה שלנו היא ליצור סביבה עסקית מיטבית, לשמור על ערך הנכס ולהבטיח שקט נפשי עבור בעלי הנכסים והשוכרים בבנייני משרדים ומרכזים מסחריים. מתוך מחויבותנו לשקיפות ולמקצועיות, אנחנו מעוניינים לשתף אתכם בכל הידע הנדרש לבעלי נכסים כיצד לבצע ביקורת יעילה על חברת הניהול המנהלת את הנכס.

כחלק מהשירותים הייחודיים שלנו, שרמן ניהול מציעה שירותי ביקורת מעמיקים על תפקוד חברות ניהול בנייני משרדים ומתחמים מסחריים. אנחנו נבצע בדיקות מקיפות לכל התחומים שקשורים לתחזוקת המבנה, ונוודא שהחברה עומדת בדרישות התקנים הרלוונטיים. אנו גם נבחן את דרישות חברות הביטוח וגורמי הרגולציה כגון רשות הכבאות וההצלה, ונשווה בין המצב הקיים לבין הדרישות על מנת לזהות פערים קריטיים לטיפול מיידי.

הידע והניסיון שלנו עוזרים לבעלי נכסים מסחריים להבין איך לנהל ביקורת יעילה, ולהבין על מה חשוב לשים דגש כאשר בוחנים את פעולתה של חברת ניהול בנכס קיים או בתהליך קבלת בניין חדש מקבלן.

שרמן ניהול ואחזקת מבנים מציעה שירותי ביקורת על כל המערכות והפעילויות שבאחריות חברת הניהול, כולל ביצוע ביקורות תקופתיות, תיקוני תקלות בזמן, ותפעול תקין של כל מערכות הבניין – הכל בהתאם לתקנים ולדרישות החוק.

Blue-collar workers

כיצד לבצע ביקורת על חברת ניהול בניין ותיק

בנכס מסחרי, חברת ניהול ואחזקת מבנים מספקת שירותים רבים הקשורים לניקיון, תחזוקת שטחים משותפים, אבטחה, שירותי תחזוקה טכנית, גבייה ושירותי אחזקה נוספים כמו ניהול פרויקטים וביצוע ביקורות. בעלי הנכסים בבניין מסחרי חייבים להכיר היטב את תכולת השירותים של חברת הניהול כדי לוודא שהיא אכן מבצעת את כל המשימות הנדרשות.

להלן דגשים חשובים לביצוע ביקורת על פעילות חברת ניהול בנייני משרדים:

  1. תוכנית ניקיון מקצועית - חשוב להגדיר בצורה ברורה את היקף פעולות הניקיון בנכס המסחרי. יש לוודא שקיימת תוכנית ניקיון מסודרת שמפרטת את המשימות והאזורים השונים במבנה, וכי היא מצורפת להסכם הניהול. על התוכנית לכלול את תדירות הניקיון, את האזורים שיש לנקות, ולהיות זמינה עבור בעלי הנכסים לצורך ביקורת. שימו לב האם ההסכם כולל שעות עבודה ספציפיות או שמדובר בהסכם גלובלי שמבוסס על תכולה ללא התחייבות לזמן מוגדר.

  2. חלוקת אחריות בתחזוקת מערכות - חברת הניהול חייבת להציג רשימה מפורטת של כל פעולות האחזקה שהיא מתחייבת לבצע בנכס המסחרי. יש לוודא שהרשימה כוללת מה כלול במסגרת ההסכם הקיים ומה דורש תשלום נוסף. כך יהיה קל יותר לפקח על ביצוע העבודות ולוודא שעמדו בהן.

  3. ביקורות תקופתיות מחייבות - בבנייני משרדים עם מערכות מורכבות, ישנן ביקורות חובה שצריך לבצע בהתאם לתקנים. על בעלי הנכסים לוודא שחברת הניהול עומדת בלוח הזמנים של הביקורות (כמו ביקורות על מערכת כיבוי אש, מערכות חשמל וכו'), ולוודא שהן נעשות בהתאם להסכם ובכפוף לעלויות שסוכמו מראש.

  4. טבלת מעקב ביצוע - חברת ניהול ואחזקת מבנים חייבת לבצע ביקורות תחזוקה שוטפת, הכוללות פיקוח על צוותי הניקיון, התחזוקה והבדיקות של חדרי המערכות. יש לדרוש מהחברה להגיש דוח ביצוע חודשי שמתעד את כל המשימות, תאריכי ביצוע, ממצאים, וטיפול בתקלות שהתגלו.

  5. דוח תקלות חודשי - במרכזים מסחריים ובנייני משרדים, ישנן מערכות רבות ותשתיות שדורשות תחזוקה שוטפת. על כן, יש לדרוש מחברת הניהול לנהל רשימת תקלות וטיפול בהן. יש לכלול מעקב אחר הטיפול בתקלות ודיווח על עלויות התיקון, במידת הצורך.

  6. מעקב אחר פרויקטים - פרויקטים לשיפור ושדרוג הנכס דורשים מעקב צמוד אחר תכולת העבודה, לוחות הזמנים והתקציב שנקבע. חברת הניהול אחראית לדווח לבעלי הנכסים על סטטוס הפרויקטים ולוודא שהם מבוצעים בהתאם להסכם שנקבע מראש.

  7. דוח הוצאות חודשיות - חברת ניהול מסחרי צריכה להעביר מדי חודש דוח מפורט שמסכם את כל ההוצאות הרלוונטיות להסכם הניהול. דוח זה נדרש לצורך שקיפות מול בעלי הנכסים, ויש לוודא שהחברה מעבירה גם חשבונית מס וקבלה בהתאם.

  8. דוח גבייה ותשלומים - אם חברת הניהול מטפלת גם בגביית דמי ניהול מהשוכרים, יש לדרוש ממנה לספק דוח סטטוס חודשי המפרט את מצב הגבייה ואת הטיפול בשוכרים שנמצאים בחוב. דוח זה חשוב לניהול פיננסי תקין ושקוף מול בעלי הנכסים.

שרמן ניהול מציעה שירותי ביקורת לחברות ניהול מבנים

שרמן ניהול ואחזקת מבנים מספקת שירותי ביקורת מקצועיים לבעלי נכסים מסחריים, במטרה לוודא שחברת הניהול אכן פועלת בהתאם להסכם שנחתם ולתקנים הרלוונטיים. במהלך הביקורת, צוות המומחים של שרמן ניהול עובר על כל המסמכים הרלוונטיים מעבודתה של חברת הניהול במהלך השנה האחרונה, ובודק את המערכות הטכניות, התשתיות והשטחים המשותפים בבניין המשרדים או במרכז המסחרי.

הביקורת מתבצעת על פי התקנים והדרישות המחייבות בשוק, כמו אלו של חברות הביטוח, גופי הרגולציה ורשות הכבאות וההצלה. המטרה היא לוודא שהכל פועל כהלכה ושאין חריגות מהסטנדרטים הנדרשים בניהול נכסים מסחריים.

בסיום הביקורת, בעלי הנכסים יקבלו דוח מקיף הכולל את כל הממצאים, השוואה בין מה שבוצע בפועל לבין מה שהיה צריך להתבצע, וזיהוי פערים הדורשים טיפול לפי רמות דחיפות. בנוסף, שרמן ניהול תספק המלצה כוללת על איכותה ומקצועיותה של חברת הניהול.

במהלך הביקורת, בעלי הנכסים יכולים להעלות שאלות ודילמות לבדיקה מעמיקה, ושרמן ניהול ואחזקת מבנים תבדוק את הנושאים ותעביר דוח עם מסקנות מפורטות על הממצאים וההמלצות להמשך פעולה, תוך התייחסות לשמירה על ערך הנכס ויעילות תפעולית.

או מלא/י את הטופס יצירת הקשר כאן, ואנו נחזור אליך בהקדם.

רוצים לשמוע יותר? דברו איתנו

כתובת משרדנו

אריאל שרון 4 גבעתיים
מגדל השחר

נשמח להיות בקשר,
בדוא״ל או בטלפון:

058-383-7777

  • Whatsapp
  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Instagram
bottom of page